lördag 25 september 2010

Mullsjö BK

Idag lördag bar det i väg på lydnadstävling i Mullsjö... Jag fick startnummer 6 i lottdragningen om vilken startordning vi skulle ha..Mitt mål för dagen var att få till ett ligg under gång som vi nollat på de andra tävlingarna och detta fixade vi galant.. så jäkla glad över det så nu kanske vi kommit över det orosmomentet :) Jag hamnade i 2a dra platsliggningen men först där.

*Suck* När vi väl lagt ner hundarna så reser sig den ena hunden och går fram till hunden längst bort.. domaren ropar "gå till baka till hundaran" sen fick hon som hade hunden som reste sig ta med den ut från plan.. Sen skulle det bli en ny platsliggning efter 1 minut.. Fame la sig ner men satte sig upp en liten stund innan hon la sig igen så där fick vi 5 poäng.. synd men men nu vet man hur det är när man får göra om en paltsliggning.. ngt att träna på?? men hur gör man det utan att förstöra platsliggningen??? hmm får fråga Lottis i morgon.
Direket efter detta var det tandvisning, inga problem. Fame gick kanon bra på linförigheten och hängde med bra och hade en fin kontakt hela tiden. Sen var det mitt orosmoment läggande under gång ..min tanke var att köra ett DK och inte vet jag om jag gjorde det eller inte men hon låg ner *tjohoo* sen är det inkallning och den kommer hon som ett jihu på.. ställandet gjorde hon oxå kanon bra.. Sen var det dags för lite apportering och där tog hon apporten innan mitt kommando och ett litet tugg.. träna mera på.. sen hopp över hinder.. ja där vet jag inte vad som hände.. när jag kom precis efter hindret vem är med mig då?? jo lilla Fame har gått med och stannade inte kvar.. gick tbx ned henne och satte om henne och sen gick det bra.. men där nollade vi det momentet ..

Domare: Alf Carlsson

1) platsliggning 5 poäng (hon satte sig upp)
2) tandvisning 10 poäng
3) linförighet 9 poäng (vid sväng)
4) läggande 10 poäng (tjohoo)
5) inkallning 9,5 poäng (avslut)
6) ställande 9,5 poäng (avslut)
7) aportering 7 poäng (tugg)
8) hopp över hinder 0 poäng (hunden följer med föraren)
9) helhetsintryck 8,5 poäng (trevligt ekipage, väl genomarbetad)

summa 153, 5 poäng och ett 2: pris blev det

Inga kommentarer: