lördag 2 oktober 2010

Rallylydnad Halmstads BK

I morse var det dags att ge sig i väg till Halmstads Bk för att starta Isiss. Fick följe i bilen med Gitte och söta Bonno, skoj att ha någon att åka med.

Redan när jag värmde upp Isiss kände jag hur taggad han var inför tävlingen, skoj när han är på det humöret. Banan började i mitten med ett dubbelslalom. Helt otroligt det var inte med någon åttans frestelser. Men va Isiss skällde sig igenom banan (7 skall fick han avdrag för) och han var så sugen på att dra till ryggsäcken, så nästa gång kommer inte väskan ut. Han satte om sig på skylten sitt hundframför sitt höger runt sitt så där åkte vi på - 10 poäng... Men vilktet stå han hade =)) så där fick vi en stjärna i protokollet för att det var såååå snyggt och distinkt =) och ena konen välte han i serpentinen *S* ja han sneddade nog lite väl häftigt där..Jooo..... sa fel namn till honom inne på banan.. rätt som det är kallar jag honom Fame... opps fel hund kom jag på och ändrade mig snabbt på banan igen... och detta hade Gitte hört *S*

Summan av dgens tävling blev en 4e placering på 75 poäng av 100 möjliga + uppflyttade tillavancerad klass *tjoohooo*

1 kommentar:

Gitte sa...

Tack för en toppendag i erat goa sällskap...Isiss har en så härlig attityd och gick så snyggt, jag bara älskar den hunden!! Dom där dubbelsitten får vi försöka få lite ordning på, Bonno samma fel fast X 3. ja, *hihi* trodde nästan jag hörde fel...Fame ;) Ska försöka ta mig in och kolla på er idag. Kramiz...