lördag 14 augusti 2010

dagarna rusar i väg

Snart går mitt vik ut som områdeschef på ett äldreboende.. skoj är det men mycket man får ta i mellan varven... känner att man har utvecklats jätte mycket i sommar och skulle vilja fortsätta att jobba inom detta. Så hoppas att man får det, ska träffa min chef nu i veckan som kommer och se vad hon säger? Har skickat in lite ansökningar och hoppas nu att man kan få något nu när man har lite erfarenhet av arbetet.

Vad det gäller hundfronten så blir det många gånger långa kvällar nu när man jobbar... vissa dagar som i onsdags orkade jag bara inte träna var så trött... Är nog första gången jag säger nej till att träna hund för att jag orkade inte... Så att säga nej måste man göra mellanåt, för annars kommer man bränna ut sig fullständigt. Detta gäller både på jobb och att alltid ställa upp för kompisar, ibland så måste man bara få vara själv, utan att någon ska ifrågasätta en varför/klart du orkar?? Det gäller att man lyssnar på sin kropp i tid.

Har bestämt mig för att jag inte ska vara med på hundprommisarna på tisdagar men ska träna rally som vanligt på onsdagarna, men jag orkar inte engagera mig i alla nya som kommer varje gång.. Nu har vi visat alla skyltar , vill de träna så får de gärna göra det själva. Man får inte den egna träningen med sina egna hundar för nu lägger man massa energi att lära andra hela tiden..visst det är jätte skoj men som sagt min egen träning blir det inget större med.

Har tittat över mina mål 2010 med Isiss och Fame

Isiss har uppfyllt sitt mål att bli uppflyttade till fortsättningsklassen i rallylydnad samt har startat i den klassen. Vi har gått öppenklass i viltspår men inte hunnit starta än.

Fame med henne var målet att starta lydnadsklass1 och det har vi gjort och fått 2a pris x 2 ggr. Målet var också att starta på B-prov och det har vi gjort med ett 2a pris.. HAr även varit ute på workingtest och kammade hem 2 a priset på hela västras working cup + att vi gick och vann i Hjo på 92 poäng =))
Undra vad det kommer att sluta med denna lilla tjej? hon är helt underbar att träna och endast 16 månader är hon.

Är så skoj för mycket beröm har vi fått från kompisar och våra instruktörer.. Säger bara tack till Vift och deras duktiga instruktörer som lotsat oss framåt i våran träning..

Så vad mina mål jag satt upp har vi redan klarat av dem.. så nu får man jobba vidare på detta så vi får våra 1or =))

1 kommentar:

☀️http://gronasolglantan.blogspot.se/ sa...

Hej tjejen....du verkar vara trött...ut i skogen och njut med eller utan hundar. Själv ska man ju börja jobba snart *suck*. Är en trött och sliten men lycklig mamma. Väntar på att en fikakompis ska komma snart. Fika är att softa *s* Vi får försöka träffas nån dag och fika eller dricka vin...kram till dig goa sussie....hälsa Henrik