fredag 26 mars 2010

haft besök i lokalen


åhh så skoj Monica med Ebba & Mika och Ann med Nisse kom till våran lokal i kväll... blev massa träning och tjôt =)
JAg tränade linjetag med godisskål med Fame, ändrade riktnig mellan varven innan jag skickade henne och sen la jag även en tennisboll bakom henne och ibland fick hon ett "ut" på bollen och ibland på godisskålen.. så duktig hon är... sen blev det Isiss tur att träna lite med att hålla kontakten vid godisskålar och värma upp inför att gå rallybanan som vi la upp som vi hade på kursen i onsdags med massa flyt och godisskålar..Går ju bättre och bättre med goddoskålarna men som sagt vid godis skålar har vi tryckt till honom så han vill helst inte kolla på dem utan bara kikar lite snabbt och bara går förbi.. men nu ska vi träna att han håller ögon kontakt med mig när vi går förbi.. jaja bara att träna på.. banan skötte han sig bra på... min underbara goa Isiss ;)

Sen tränade jag lite apportering med Fame... började med valpdummyn som satt som ett smäck ... satt stilla jämte mig .. bytte till vanlig dymmy och ett smack där så satt den så fint i munnen på henne... provade även träapporten och smack och stilla .. hmmm vi har ju redan nått vårat mål som vi ska ha om 4 veckor.. jaja men ska befästa det ännu mera =))

Dags för Isiss igen att "hämta" olika saker som mobil, metall smörkniv med plast skaft, kåpa, skohorn, fick lampa .. han tar alla utom smörkniven som han inte tycker speciellt mycket om att ta i.. Körde samma med Fame och hon hämtar alla ;)) lite väl glad kanske men hon kommer med alla i allafall...

Så klart kaffe paus hade vi med massa hund snack, så skoj =) sen var vi trötta både två benta och fyrbenta.. men jag och Gitte var ju bara tvungna att testa slalomet som fick idag från Anns jobb. Massa tack till Uponor =)) ojoj va skoj Isiss tyckte det var att köra slalom igen och även Fame fick prova det .. kommer ju galant detta =)

1 kommentar:

gitte sa...

Ja vilka möjligheter vi plötsligt fått med lokalen...blir bara bättre & bättre ;)) ha en fortsatt bra dag, vi kanske synes ikväll ?? Kramiz...