lördag 6 mars 2010

sådär min renovering är klar






äntligen i går kväll var jag klar med det sista med tapetsering av hall och kök *pust* vilken tid det tar.. men attans vad impad jag är av mig själv. Mamma och Bertil kom upp i går kväll och hjälpte mig att få upp min nya hatt hylla. Skoj att Bertil var skit nöjd med vad jag gjort =) ja skam den som ger sig jag har tapetserat själv för första gången utan ett enda handtag av någon annan.. ringde pappa här innan och talade om vad jag gjort *S* Så nu ska de komma hit en dag och kolla in mitt projekt..




Vad det gäller hund träning så har jag legat lågt med det i veckan... men va Isiss var taggad i onsdags när rallykursen körde i gång igen *S* jag kan jag kan var det som han sa.. full koncentration och han hade nog kunnat träna hela natten sa Annika så skoj att se att ha har ändrat sig så...

Idag så hade vi inomhusträning på Uponor med Viftgänget.. skoj som alltid 6 mattar och ) hundar var vi som tränade... vi gjorde en rallybana som vi gick någon gång var.. Både Isiss och Fame fick gå den 2 ggr var, vi hade även med honörsrutan och massa störningar som en domare på plan som prasslade lite med papper hundar och mattar runt om kring banan.. Så duktiga hundar man har och inte tal om så skoj vi har i hop vi mattar.. självklart hade vi ju fika med goda pariser bullar som Ann köpt.. mmm fick med mig några hem oxå =)
Jag gav Camilla ett retriver koppel som jag inte använder, tycker det är för smalt för mina hundar men till lilla Fiffi kommer det bli perfekt hoppas jag.. Gitte fick ett tuggat treorör som Fame har för tuggat så det kanske passar till Putte och Bonnos apportering. Själv fick jag en plast apport av Gitte för den var för stor för Bonno O Putte.. så nu måste jag testa den här sen... hmm fast kväll gör vi nog det inte... Fame har gått och lagt sig i canvas buren och ISiiss ligger vid mina fötter och sten sover...

kan maten bli klarsnart.. blir kyckling med klyft potatis .. hungrig som en varg är jag *S*

Blir nog en tidig kväll idag här efter all träning i dag... i morgon bitti åker jag till Wenche för vi ska i väg och lyssna på Barbro Börjesson ute i Timmele i morgon fm.. ska bli spännande att se hur hon är IRL :)

4 kommentarer:

☀️http://gronasolglantan.blogspot.se/ sa...

Impad kompis...
Va duktig du är..visst blir man nöjd med sig själv när man åstakommer nåt dyligt.
Ja här händer inte mycket mera än att man byter blöjor och torkar spya....just nu. Men jag är en hejare på att tända brasor och hantera solel....kram på dig

Camilla O Fiffi sa...

Tack återigen Sussie för retriverkopplet. Ska nu jobba för å fånga in Fiffi bättre på rallyträningen med det.
Tror de blir kanon. Har nu dessutom tagit mod till mej å anmält oss till rallytävligen
Nervöst...=0)
Vi ses å ha de bra så länge Tack för en trevlig dag på Uponor!

Gitte sa...

Jag är impad sktisnyggt blev det ju, attans vad bra gjort :) ska bli kul och höra referenser från dagens föreläsning. Ha en fortsatt bra söndag. Kramiz...

Anna.S sa...

Jättefint blev det Sussie. Vad händig du är!
Kramizar från den insnöade MCO tanten :-)