söndag 18 april 2010

Rallylydnads tävling

I går var det rally tävling på Elfsborgs BHK...Det blåste halv storm *brr* blåste genom märg och ben men tävla skulle det göras. Det var 82 st som kom till start. Målet för dagen var att Isiss skulle bli uppflyttad och att Fame skulle debutera på tävlingsbanan. Kände redan när jag tog ut Isiss att han hade ingen koncentration alls.. Tyckte han inte alls var koncentrerad när det var våran tur att tävla...massa gäspningar (lugnande signaler) sände han ut under hela banan och rätt som det var satte han sig ner och började klia sig jaja fick peppa honom massa under hela banan... han skramlade i hop 88 poäng och det är jag jätte nöjd med.
För Fame var det debut och gjorde jätte bra i från sig.. lite klantigt kanske av mig att inte göra om skylten "sitt gå runt hunden" där reste hon sig innan jag var klar men ville inte bråka med henne utan fortsatte banan.. hon skramlade ihop 87 poäng =)) Hade jag inte fått den 10an där så hade hon haft kanon poäng.. men men jag är jätte glad för resultaten.

Fame fick en delad 10:e plats och Isiss en delad 8:e plats med uppflyttning =))

Resten av Vift gänget gjorde bra i från sig .. ett stort grattis till Monica med Mika som tog hem fullpott på 100 p. och till Gitte med Putte som knep en 2:a placering =))





1 kommentar:

☀️http://gronasolglantan.blogspot.se/ sa...

Grattis till två fina hundar...vad bra det går för er!!
Kan inte komma på tisdag...har lite inbokat. Vi får fika en annan dag.
Njut nu av din lediga dag...kram Ylva