onsdag 5 maj 2010

blåsig onsdag med inställd kurs

På fm ida gså stog hund promme på programmet med Tranemojyckarna, det var jag med mina 2 busar, Gitte med Bonno & Putte, Ewa med Harry och så Elisabeth med sina 3 hmm Oliver, Sigge och va va det nu den 3e hette tro ?? Vi tog rundan runt sjön med lite hundmöten... det blåste kallt mellan solstrålarna som värmde mellan åt... sen blev det att åka hem och värma sig med lite kaffe...

Blir ingen rallykurs i kväll för att Annika är sjuk :( men hon hoppas att det blir jaktträning i morgon annars hör hon av sig tidigt i morgon bitti och på fredag ska jag med henne till Koberg på jaktprov =)) men det blir tidigt vi får åka vid 7.00 från Annikas men skoj ska det bli..

Nu e det bestämt att vi kör egen rallyträning med Vift gänget med samling vid våran lokal i kväll...

Trött jag blir... mailade och kollade när vi får våra klubbkläder... troligtvis senare i Juni fick jag till svar *suck* vi som skulle fått dem nu i maj... mailade tbx igen och hör om man kan få utan tryck nu när det ändå inte blir innan i slutet av Juni.. men än inget svar på det.....fick mail här nu i kväll och efter det mailet så by by Borås Bk.... en medlem mindre har ni. Man måste väl för jisses namn kunna fråga om något som är oklart som man inte fått info om.. men det ska man visst gissa sig till ...

rallyträningen i kväll blev lyckad, det var jag & Isiss, Gitte med Bonno & Putte, Ann med Nisse, Monika med Ebba, Camilla med Fiffi och Britt-Marie med sina 2 curling retriver... vi la en kombo bana på parkudden...första rundan gick Isiss sådär blev en del sneda sitt och så satte han sig på en skylt... nästa vända började han bra men i mitten vet i tusan vad som hände ..inget funkade och han snurrade runt hela mig innan han slängde sig på backen... orkade inte bråka med honom tog honom bara och band upp honom i en stolpe så fick han sitta där.... i slutet gick jag en ny vända med honom och nu gick han kanon bra =)) 100 sa de att det var ..men vet inte men som sagt nu gick han kanon bra min älskade isbjörn =))

1 kommentar:

Sven och Charma sa...

Hej

Vad tråkigt att höra att du lämnar Borås BK.
Kul att läsa om era träningar. Läser allt som har med jaktträning nu när man blivit med retriver. :)

Ha en bra helg!!
Sven