söndag 23 maj 2010

workingtest Göteborg deltävling 2

Då har man varit i väg på workingtest i helgen igen.. det började regna när vi närmade oss Gbg.. så lika bra att dra regnkläder på sig.. men som tur var slutade det regna.. Jag fick start nummer 2 i dag igen..

station 1: var en diregering ut mot ett träd... efter skottet så drog Fame rakt åt höger där skottet kom ifrån men fick in henne igen och skickade om henne och då blev det stoppsignal med söksignal och så kom hon in med sin apport.

station 2: var 1 dubbelmarkering eller var det 2 enkelmarkeringar hmmm kommer inte ihåg vilket men hon plockade in båda med en gång =)

station 3: var en enkelmarkering ut i massa snår.. cirklade runt lite men visste att den ska ju vara här och rätt sojm det var kom hon in med den =)

station 4: ett jätte långt linjetag ... här gick hon inte tillräckligt långt ut... som sagt aldrig gått så långt linjetag och sen var stationen skit svår för många nollade här..alla hundarna vände på samma ställe och sökte av..tillslut fick jag kalla in henne så nollade vi den stationen.. men men .. fult upplagt var det.. snitslen satt i ett träd men själva närsöket var säkert 5 meter framför upp mot högerkanten kallar inte detta närsök.. hmm skit samma .. påt igen..

station 5: walkup, här skulle vi gå i par. fick välja om jag ville ha koppel på eller inte.. tog med koppel för det var första gången och fick ngr. poängsavdrag men vet inte hur många det skulle bli men tog det ändå.. jag och den andra föraren gick på varsida om domaren och skytten framför. och på sidorna stog 2 kastare.. jag skulle skicka först ut mot hö.. den hittade hon med en gång .. sen var det gå fot igen rakt fram och göra helt om.. nu skulle jag skicka henna mot vä. sidan istället...men första hunden tog inte sin iutan Fames dummy.. så nu blev det nytt skott och nytt kast för Fame.. hmmm så nu sprang hon över diket och letade lite innan hon drog tillbka och hittade den och kom in med sin dummy.. sen berättade domaren att nästa gång kan jag helt koncentrera mig på den dummyn som Fame skulle ta och behövde inte rikta om alls mot den andra.. men hur lätt är det att veta det när man fått lära sig att rikta på alla markeringar som faller .. jaja nu vet vi det =)

Just det jag fick in alla dummysar rakt i handen =))

Jag fick i hop 59 poäng men vet inte än vilka poöng man fick på vilken station eller vilken placering man fick,.. som sagt dålit organiserat var det.. så får väl vänta till det kommer upp på SSRK.s sida.

Inga kommentarer: