lördag 8 maj 2010

working test debut med en 8e placering =))

Då har vi varit i Halmstad på working test i dag. Jag är jätte nöjd med Fame i dag, debut för både henne och mig i dag.. har ju aldrig sett hur ett workingtest gått till men skoj var det.

station 1: ( diregering in i ett buskage) där nollade hon. Denna var svår många nollade här.. fattar inte det.. alltså 13 hundar av 19 hundar tror jag det var fick noll här.. även öppenklass hundarna nollade på denna stationen.För tycker inte den skulle vara så svår, en kort diregering till buskarna med ett närsök men inte då alla hundar skulle längre bort eller åt vä. eller rakt ut...

station 2: ( 2 enkelmarkeringar runt en liten "vikudde") där nollade hon. Här plockade hon in 1 dummy den andra hittade hon aldrig, så tillslut fick jag kalla in henne.

station 3: ( 2 enkelmarkeringar i vatten) där fick hon 12 poäng, har aldrig varit i en vass förut så det tyckte hon var lite konstigt. Första markeringen tog hon bra och kom in men släppte och skakade sig innan hon kom in till mig, den andra som låg i vassen tog ett tag innan hon cirklat färdigt innan hon beslutade sig att den är nog där inne och åter igen släppte och skakade hon sig innan hon kom in.. (är bara 2a gången vi tränat i vatten och aldrig i vass tidigare) men hon gick rakt ner i vattnet utan problem.

Station 4: ( 1 dubbelmarkering) här fick hon i hop 17 poäng =) tog in båda markeringarna bra men han släppa framför mig innan jag fick dummisarna.

Station 5: ( 2 enkelmarkeringara) även här 17 poäng, plockade in dem snabbt men som sagt avlämningar så hinner hon ibland släppa för fort. Domaren tyckte efteråt att jag inte behövt kalla in henne med visselpipan för hon kommer , så hon sa att prova i fortsättningen utan att vissla på henne, domaren tyckte att hon var jätte duktig och det är skoj att höra =))

Hon satt still vid alla hälsningar på skyttar och domare även varenda skott satt hon still och tyst och koncentrerad på..

Summa 46 poäng med en 8e placering =))

Fick en del beröm över andra deltagare som sa att hon ser bra ut och att hon är lugn och tyst och håller focus på vad som händer när vi bara stod och tittade på öppenklass och lite på elitklassen.
JAg är jätte nöjd över dagen även om det var kallt och regnigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin kritik -- o vilken trevlig domare!!

Grattis Till er båda!! =)

Sofia sa...

Stort grattis från oss här i Stockholm! Vi ska också försöka ta oss ut på något WT snart, efter lägret och vår apporteringskurs =) Vår apporteringkurs avslutas iaf med ett B-prov, så där lär vi få sätta våra kunskaper på prov.
Kram Sofia, Embla och gamla Tilda

Linda & Mumma sa...

Vad skoj det verkar med jakten! :)